och så är det

Det är inte många skoldagar kvar till sommarlovet har jag kommit fram till, och det är faktiskt rätt peppande. Nu jäklar ska jag kämpa med skolarbetet. Har ju som känt mig otroligt omotiverad nu ett bra tag och det har som gått upp och ner. Jag har ju alltid varit en tjej som är rätt duktig i skolan och jag menar nu inte att jag gått så jätte mycket bakåt, men jag vet och känner själv att jag inte presterat så bra i allt som jag kan. Och det är ju faktiskt nu man ska göra det. I 9an så fick man ju iprincip två år på sig att förbättra sina betyg då man läste om ämnena hela tiden. Men på gymnasiet så läser du en kurs och man kan nästan säga att du bara får en chans på dig - så det är ju nu man verkligen ska lägga ner tiden på att fixa dem betygen man vill ha.
Och jag vill ha chansen att kunna komma in på sjukgymnastlinjen, jag ska ha chansen att kunna komma in på sjukgymnastlinjen, efter gymnasiet när jag känner mig redo.


Eftersom att jag nu är ledig två veckor från skolan och alla måsten efter nästa vecka då resten i klassen gör praktik så ska jag nog försöka ta tag och klara en kurs som klassen läste förra året.
Så jag får bort det. Och sen den 15e Juni ska jag ta ett välförtjänt lov. Och det ser jag framemot.

Den här sommaren kommer nog bli riktigt, riktigt bra. Jag känner det på mig. Och för att det ska bli ett bra lov, så vill jag faktiskt avsluta tvåan och känna mig nöjd. Punkt slut.



Kämpa, kämpa, kämpaaaaa :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

vars har du köpt den där snygga blusen?

2011-05-06 @ 18:14:51
Postat av: Riina

Den är från Zara :-) Finns i några olika färger!

2011-05-06 @ 18:40:57
URL: http://riinaosterberg.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad heter hårfärgen du har? jag har blivit helt kär i den! :)

Dessutom vill jag säga att du passar grymt bra i mörkt!

2011-05-07 @ 21:53:09
Postat av: Riina

Nu har jag Schwarzkopf, färgen kastanj :-) Men innan det hade jag Loréal pärlemobrun! Så de är nog en blandning mellan dom två & tack :-)

2011-05-07 @ 23:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0