Dag 1 - om mig

Men daaah. Ni vet ju allt om mig. Haha, eller så gör ni inte det ;-)
Men jag tycker det är så jäkla svårt att skriva något som ingen redan vet. Så allt jag skriver nu, kommer ni säkerligen att känna igen.

Som ni vet, så heter jag Riina. Egentligen så heter jag faktiskt Riina-Maria. Men det är som mitt andra namn, så ingen har någonsin kallat mig Riina-Maria. Endast för det är så jäkla fult. Inte förrän jag flyttade hit, till göteborgstrakterna så har som sagt ingen någonsin brukat säga det, inte ens typ pappas farmor. Men nu hörrni, heter jag Riina-Maria enligt mina klasskompisar. Haha. Nåja, en till sak som jag varje dag, varje timme, varje rast får höra är att jag är kort. Så då vet ni det också. 154cm ;-) Men jag trivs som kort och om jag ska säga något om mig, så kan jag säga att jag faktiskt är nöjd över mig själv. Visst finns det alltid något man skulle vilja förbättra, men det finns ju många tjejer som oftast bara hittar fel på sig själv, sån är inte jag kan jag tala om. Jag är faktiskt nöjd med mig själv. Så kalla mig Riina-Maria, säg att jag är kort, för that's who I am ;-) hih (Till Ludde, Johan & Calle - era skitungar)

Sen är jag ju inte en sån där person som har bott på ett ställe i mitt liv och vuxit upp i samma stad, samma kvarter och samma hus. När folk frågar mig vart jag kommer ifrån eller när jag ska redigera min profil på facebook och måste sätta en hemstad så vet jag faktiskt inte vad jag ska svara eller skriva. Jag bor idag i min femte stad. Så nej, jag vet inte riktigt vad jag ska sätta som min hemstad! För det finns faktiskt inget som känns som "hemstad". Jag gillar uttrycket där man säger: "Home is where your heart is". För det passar liksom in på mig och min familj på något vis. Men utan dessa flytt, så hade jag nog inte varit den jag är idag.

Om man skulle beskriva mig lite kort så skulle jag nog säga:
Ganska blyg till en början men jag börjar bli bättre på det tycker jag allt, trevlig, glad, har ett kort tålamod, älskar att träna & resa, håller min familj och mina vänner väldigt nära, hatar korvsoppa/palt/extrem pulvermos, vill i framtiden bli sjukgymnast/personlig tränare.
Ja, jag skulle nog kunna fortsätta ett bra tag till, men det får nog räcka nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0