bandy weekend

Jag har haft en super bra helg! Sett Kareby ta SM-guld. Träffat min Jenfi, Sussu & Jenny, hur trevligt som helst och välbehövligt att få träffa Jenfi. Träffade även på några andra Kalixbor.




Och såklart en närbild på Jenfan. Hihi

Ätit supergod hotellfrukost, sovit hur gott som helst (hotellsängar & täcken), sett en jäkligt grym SM-final som tyvärr fick ett ur tråkigt slut.


Syrran till vänster - jag till höger.
Vi var ordentligt redo för finalen mellan SAIK-BGIF där Bollnäs var klara favoriter - HELT KLART! Och vi stod på sektion D2, perfekt eftersom att alla bollnäs fans befann sig på samma plats. Vi hade perfekta platser och såg hur bra som helst matchen igenom. Snacka om att man började sakna bollnäs när hejaramsor sjöngs. Stämningen var på topp :-)






Ni ser ju, grymma platser. Ni som följde matchen såg att den var rätt jämn. Svängde ganska mycket och vi fick ändå se en del mål. För er som inte vet kan jag berätta att det stod 5-5. Vi var inne i den näst sista eller sista matchminuten då Liukkonen skjuter ett skott från ett hyffsat avstånd. Det blir en retur som Hellmyrs sätter och spelarna jublar, vi jublar, hela bollnäs jublar - domaren dömmer bort målet på grund av offside (?) Även om det var offside eller inte så går matchen iaf till förlängning och efter ca. 2.55 får SAIK ett frislag som Zeke skjuter och bollen studsar på en bollnäs spelare vilket gör att Tipi i målet blir helt ställd och SAIK vinner med 6-5.



Tycker inte det blev ett rättvist resultat. Känns tråkigt för alla bollnäs spelares skull och sen läser man artiklar där det står såhär; :(
Men sport är ju sport så vi får väl gratulera SAIK som vann idag för guldet!

Förövrigt var det en kanon match och det var hur kul som helst att vara där och få se den på plats!
Det har varit härligt väder i Uppsala både igår och idag så det var kanoners ;-) Dock hyffast kallt då inte solen låg på och vi stod på skuggsidan idag så det var litte kyligt måste jag allt säga.

Men tack för denna bandyhelg alla som jag haft sällskap av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0