omg omg omg omg

Jag blir så himla nervös när jag tänker på att det "bara" är 3 terminer kvar av gymnasietiden och sen är det meningen att man ska ha i varje fall lite aning om vad man vill göra. Det gör mig lite skräckslagen faktiskt. Om man tänker efter så är det så himla lätt att gå i skolan.

Det gör ju inte saken bättre att vi ska göra våra individuella val inför trean nu dem kommande två veckorna. Som det ser ut just nu så vill jag läsa till sjukgymnast efter att jag gått ut. Och då måste jag välja till Naturkunskap B som ind. val. Men tänk ändrar jag mig inom dem här tre terminerna och inte vill bli sjukgymnast nå mer och så måste jag läsa till massa kurser på Komvux för att komma in på det jag vill - det får absolut inte hända. För vill inte slösa massa tid på Komvux. Vilket leder till att jag verkligen måste ta mig i kragen nu för att komma in på den utbildningen jag vill. Åh herregud, paniiik! Men typ iaf ;-)
Men aja, sjukgymnast utbildningen finns här i Göteborg, Västerås, Uppsala, Lund, Luleå, Stockholm och Linköping. Jag tänker mest troligt inte börja plugga på en gång, men det är fasiken svårt asså och vid den här åldern komma på vilka val man ska göra för att det ska bli bra sen i framtiden! Vad enkelt de vore och vara 5 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0