och det var det



Alltså nog undrar man ju hur Herr Edlund tänker då han säger:

"Det är klart det är dem två bästa lagen som möts i en semifinal, så är det bara. Sen har finnarna lyckats bra det här VM:et, men det kändes som den moraliska finalen var igår (lördag)"

Det säger väl allt att dem möttes i juste en SEMIFINAL. Alltså var det inte dem två bästa lagen. Herregud, vilket nötskal. Kan man bara för en gångsskull inse att det inte gick hela vägen detta år. Snälla.

Även om det känns lite som en besvikelse nu när man hoppades så fruktansvärt mycket så tog Ryssland iår guld efter en seger mot våra finnar i finalen med 6-1. Finland tog silver för första gången på länge och Sverige tog brons. Dem två bästa lagen var iår alltså Ryssland och Finland. Och Ryssland var det bättre av dem två.

Jag vill gratulera hela laget till en fin silver medalj efter en bra turnering. Och imorgon får jag hem min älskade pappa ♥ som jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0