Julkalender 2010

Eftersom att mamma glömt att köpa en chokladkalender så kör vi till med årets blogg-julkalender ;-) Eftersom jag nu ligger några dagar efter så kör vi dag 1-dag 6 idag!

♥ Dag 1 – Presentera mig själv. 
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Mina drömmar.
♥ Dag 5 – Dig och dina vänner i bilder.
♥ Dag 6 – Det här åt jag idag.

♥ Dag 7 – Vad är kärlek.
♥ Dag 8 – Min bästa vän.
♥ Dag 9 – Min dag.
♥ Dag 10 – En ny bild på dig själv och 10 faktan.
♥ Dag 11 – I min handväska.
♥ Dag 12–  Mina syskon.
♥ Dag 13 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 14 – En bild på dig förra året och en från idag.
♥ Dag 15 – Mina rädslor.
♥ Dag 16 – Något du älskar.
♥ Dag 17 – Vad hade jag på mig idag. 
♥ Dag 18 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 19 – Det här får mig att må bättre.

♥ Dag 20 – Min skola.
♥ Dag 21 – Betydelsefulla låtar.
♥ Dag 22 – Det här saknar jag.

Dag 1 - Presentera mig själv:

Ja hörrni, presentera mig själv. Som ni antagligen vet så heter jag Riina. Jag är 17 somrar gammal och jag lever ett rätt vanligt liv tillsammans med min familj numera på västkusten. Har flyttat omkring mycket i mitt liv och är nu inne på min femte bostadsort. Det har väl egentligen gjort mig till den jag är idag. Har bott i Sverige sen 11 år tillbaka och jag trivs som fisken i vattnet. Vad konstigt det hade känts och bo i Finland och bara prata finska, höhö. Har numera en rödnyans i mitt hår även fast jag egentligen vill bara blond. Har ett väldans intresse för det där med hårfärger. Jag tränar mycket eftersom att jag älskar känslan av och vara helt slut och så gillar jag samtidigt som jag hatar träningsvärk. Och jag har dem bästa vännerna man nånsin kan önska sig. Om man skulle beskriva mig med tre ord så skulle det vara: Liten & Glad

Dag 2 - Min första kärlek:

Rickard, vi gick i samma klass från 6års och uppåt en bit. och jag blev nog lite kär i han, eller jag kanske inte var kär (kan man veta om man är kär då man är 6år gammal?) men jag vart iallafall tillsammans med han genom en lapp som han skrev "Får jag chans på dig?" Och så skulle jag kryssa i ja eller nej. Jag kryssade i ja och vi var tillsammans i en vecka? Gjorde slut för att jag insåg att han var ihop med alla tjejer i klassen..

Dag 3 - Mina föräldrar:

Oj, mina föräldrar, Pappa Tommy & Mamma Marika är bokstavligen talat världens bästa föräldrar. Dom är det, jag lovar. Jag behöver egentligen inte säga så mycket. Dem finns alltid där och jag kan faktiskt prata med dem om nästan allt! Skulle aldrig klara mig utan dom. Jag älskar dom mer än allt annat ♥

Dag 4 - Mina drömmar:

Nu beror det väl på hur man uppfattar frågan, är det meningen att jag ska berätta om min senaste dröm eller mina framtidsdrömmar typ? Jag tolkar det som att det är mina framtidsdrömmar.

Egentligen så skulle jag vilja bli stenrik så att jag kunde göra vad jag ville, resa, shoppa och bara njuta av livet. Men nu kan jag ju inte garantera att det blir så, så någon yrkesdröm måste jag ju ha. I nuläget så vill jag bli typ sjukgymnast eller liknande, eftersom att jag gillar att hålla på med idrott och intresserar mig i sådant som skulle passa i det yrket. Sen skulle det vara roligt att kombinera detta med att vara någon sort av hälsopedagog eller vad man nu ska kalla det (jag som är så nyttig ;-)) Men som sagt, detta är ju bara en "dröm", så vi får väl se hur det ser ut om 10 år.

Dag 5 - Dig och dina vänner i bilder:

Har massor av underbara vänner men här kommer bilder på mig och mina närmsta







Jag har världens underbaraste vänner även om ni allihopa är alldeles för långt bort på kartan! massa hjärtan

Dag 6 - det här åt jag idag:

Crap, glömde fota middagen så kör på en google bild istället.
DAGENS MÅLTID: Rödspätta & potatismos med rödbettssallad, lovely


Aja, det är ju iaf rödspätta & potatis på bilden.

ENJOY!
Och håll utkik, för imorgon ska jag då tala om vad kärlek är för nått! Hah ;-)

P.S på den här julkalendern som jag hitta så fanns det bara till dag 22, så dem två sista dagarna får helt enkelt skippas,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0