Julkalender 2010

Dag 18 - Mitt favorit minne:

Efter 17,5 år på denna planet vill man nu att jag ska välja ETT minne från alla dessa år. Det var ju lätt...
...eller så kanske inte. Jag har så fruktansvärt många minnen med så många olika personer att jag omöjligtvis bara kan välja ett minne.
Men jag läste Ronjas blogg och hittade ett minne som hon skrivit om. Och jag måste säga att speciellt dem där första åren i bollnäs, då jag nästan ALLTID umgicks med Emelie & Ronja innehåller en massa goa minnen:

När vi körde vattenkrig och Ronja ramlade ner i dammen. Alla gånger vi har klättrat i granbuskarna. När jag gick i sömnen. Alla nyår vi har firat ihop. MORGONROCKEN (ha-ha). När vi alltid hoppade i sängarna. När Ronja ramlade ner mellan väggen och bänken inne på toaletten. När vi råkade få källaren att typ svämma över när vi skulle bada badkar. När vi alltid åkte rutchkana i badkaret. När vi lekte i lekstugan hos emelies grannar. När vi satt i trappen och åt rabarber doppat i socker.
(texten är från Ronjas blogg)

Vi hade verkligen så otroligt kul ihop när vi var små och jag brukar ibland tänka på det och jag skrattar alltid. Vi var så jyra tillsammans. Och syrrans ovanstående ord innefattar nog bara hälften av allt vi gjort. Men det är ju galet hur kul det kan vara när man är 6-10 år ungefär ;-) Jag saknar verkligen att vara i den åldern och jag saknar oss tre.





jag & emelie kör "jag vill vara din margareta" ;-)

Vad glad man blir ♥ 


Sen har jag ju självklart en massa fina minnen med min älskade moa, med mina bästa vänner i Kalix, med Roosa, innebandyn och då syftar jag mest på flicklaget, alla resor och speciellt senaste Thailandresan som var den bästa någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0