Julkalender 2010

Hade fullt upp hela dagen igår så hade inte tid för bloggen.

Så vi vi tar dag 15 & 16 idag då!

Dag 15 - Mina rädslor:

Egentligen är jag nog rädd för ganska mycket, men idag orkar jag inte gå in på dem där djupa sakerna, så vi kör på lite sånt här:

För det första så är jag skit rädd för ormar och framförallt hajar. Det är jag liiiiiiivrädd för och nästan alltid när jag är i vattnet i utlandet så kollar jag mig omkring. Jag vågar nästan aldrig gå djupt och snorkla för jag är rädd att nån ska äta upp mig - eller nått. Till skillnad från pappa min som alltid är på jakt efter att se en haj.
Sen bokstavligen hatar jag djupa vatten. Det hänger nog ihop lite med hajskräcken. Jag simmar helst inte ut där jag inte kan nå botten. Känns bara äckligt. Ett undantag är ju i simhallen, där finns ju inga hajar eller konstiga fiskar ;-)


Jag är rädd för mörker och konstig ljud. Tex. om jag är ute sent på kvällen och det är mörkt ute så slår jag alltid pappas nummer och går med telefon i handen, beredd att ringa om nån anfaller mig eller mina vänner ;-) Där kan man ju undra om jag är dum som slår pappas nummer istället för polisens, men pappsen känns bättre!
Sen får jag alltid nästan hjärtklappningar om jag är själv hemma på kvällen och hör typ golven knacka eller nått sånt. Usch, läskigt.

Höjder. Som många av mina vänner nog redan vet så är jag himla rädd för höga höjder. Jag hatar att vara på typ svajiga ställen högt upp. Jag mår illa. Typ parishjulet, usch, dem gungar och håller på sådär högt upp i luften. Det är värrre med såna ställen än typ frittfall, för där sitter man ju iallafall fast ganska stadigt - även om man befinner sig alldeles för högt upp...


 

Dag 16 - Något jag älskar:

Är det meningen att jag bara ska välja EN sak?!? okeeeej, svårt....
Men here we go;




TADAAAAAAAA


bild by: google



KLADDKAKSBALLERINA MED MJÖLK!

Alltså seriöst, kan vara dem godaste kakorna som finns! Och med mjölk är dem ju svinigt god! Jag hoppas att varje kotte i landet har smakat dessa, och om ni inte har gjort det! SÅ GÖR DET dåååå!
Behövs inte mer än 3 ord - Jag älskar dem!
Tacka göteborgskex vettja!



Hihihiih,

Seriös tjej!

HEJDÅRÅ!
(8 dagar kvar till julafton)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0