Nyårslistan - mitt år

Egentligen hade jag faktiskt tänkt skriva lite om mitt år, men sen insåg jag att det skulle bli ganska så jobbigt att läsa för den berättelsen hade nog blivit alldeles för lång. Och även så tog latheten över lite, så vi kör på en sån här jätte rolig lista istället ;-) ENJOY!

1.Nämn en positiv sak från 2010?
- Måste nog ändå varit det bästa året på länge, även om det varit en tuff sådan. Men det positiva är väl att jag verligen förstått hur mycket jag uppskattar personerna kring mig och jag har verkligen haft ett roligt år. Det måste jag väl ändå säga är positivt.

2.Finns det någonting du ångrar med 2010?
- Ja, helt klart! Men det håller jag gärna för mig själv.

3.Lärde du dig något nytt under 2010?
-
Ohja, det gjorde jag verkligen. Vet inte om det är meningen att jag ska berätta om någon sak, så det skiter jag i. Frågan löd ju bara om jag lärt mig något nytt och svaret på det fick ni ju :-)

4.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
-
Jaharu! Har bland annat flyttat till västkusten! Det har jag inte gjort förut i mitt liv ;-)

5.Höll du några av dina nyårslöften?
- Hmm, jag tror inte jag hade några.

6.Dog någon som stod dig nära?
-
Nej, ingen nära mig dog.

7.Vilka länder besökte du?
- Thailand, Japan (mellanlandade i Japan i 5h och sov alla dem , såå det räknas nog inte, haha), Danmark & Finlandia såklart!

8.Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
-
Ja, det är det väl ändå. Det finns väl alltid nått man vill ha som inte får, eller hur man nu ska uttrycka det. Men det finns inget speciellt som jag inte fick 2010 som jag vill ha 2011. Jag hade ett bra år och jag är nöjd med allt jag fick vara med om :-) helt klart!

9.Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
- Ska jag välja ett datum?! Då tar vi 30/7-2010 - flyttade från Kalix.
- Och alla dem datum som innefattade månaden i Thailand - helt klart dem bästa månaderna i mitt liv!!!!!

10.Vad var din största framgång 2010?
-
Framgång? Ööööh, va. Men jag är jätte glad över att jag fått ett extra jobb här i min "nya" hemstad. Det trodde jag inte och det är nått som verkligen gjort att jag trivs. Det saknade jag i Kalix, att ha ett litet extra jobb så det är verkligen något jag är tacksam över :-) Men framgång vet jag väl inte om jag ska kalla det.

11.Bästa köpet?
-
Mina skoooor. Jag älskar skor, Converse, Gummistövlar, Kängor m.m ;-)

12.Vad spenderade du mest pengar på?
-
Jag har nog slösat det mesta på min garderob. Det är lite svårt att undvika att shoppa lite då och då, då man bor i götet ;-)

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Mina vänner har definitivt gjort mitt år väldigt härligt. Jag har haft jätte kul och jag har trivts så bra med dem, samtidigt som jag förstått på allvar vilken tur jag haft att få så fina vänner. Och jag är även glad över att ha träffat några nya fina filurer här nere. Så absolut, mitt svar är - Mina vänner.

14.Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
-
Oj shit, eh,  Oskar Linnros låtar är nog för mig så 2010. Blev ganska fast i hans låtar efter att Jeppe börjat sjunga på dem! :D Haha, och efter att jag var och såg han i sommar på göteborgskulturkalas så är nog hans låter verkligen ett minne från 2010.

15.Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Både och tror jag! Som jag kanske sagt tidigare så tycker jag att det har varit det bästa året på länge då jag varit glad och haft riktigt kul. Men det har också varit väldigt svårt för min del sen vi flyttade och det har väl fört med sig lite tårar här och där. Så det har varit lite upp och ned måste jag säga :-)

16.Vad önskar du att du gjort mer?
-
Gjort? Jag önskar iaf att jag hade haft ett bättre beteende speciellt mot mina familjemedlemmar. Det händer rätt ofta att jag är en gnällspik eller vad man ska säga och det påverkar väl alla, och kanske inte på det bästa möjliga sättet. Men jag lär mig och det känns som att den perioden nog får vara över nu. Så ska väl slippa det 2011, eller jag ska iaf se till att det inte blir av det kommande året. Got my point?

17.Tror du 2011 kommer bli lika bra?
-
Jag hoppas verkligen att 2010 blir minst lika bra om inte bättre. För iår fyller jag 18, det är ju rätt efterlängtat ;-)

18.Blev du kär i år?
-
Helt ärligt? Faktiskt så blev jag kanske lite kär, även om jag kanske försökte förneka det själv :-) Haha!

19.Favoritprogram på TV?
-
Kanal 5 in my heart! One Tree Hill, Desperate Houswives, Grey's Anatomy osvosv. Går inte att bara välja ett program som den serienörden som jag är ;-)

20.Största musikaliska upptäckten?
-
Oskar Linnros! Han var den nya artisten för detta år, eller iaf denna sommar. Och Jay från idol, omg omg vilken kille. rösten in my heart.

21.Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
-
Startade födelsedagen med skönsång klockan 00.00 av mina kära vänner. Vaknade upp på födelsedagsmorgon på Idas stuga där mina närmsta vänner var och sen åkte jag till finland och blev bjuden på middag ute på restaurang av mormor.

22.Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
-
Ja, det finns det väl alltid?

23.Har året 2010 varit bra?
-
Den här frågan har jag ju iprincip svarat på i mina tidigare frågor och svar. 2010 har varit ett riktigt bra år och jag har upplevt en massa nytt som jag även kommer ha nytta av i framtiden. Jag har haft jätte kul och jag är så glad över att jag fått tillbringa året med så fina människor som jag haft omkring mig. Varenda en är något litet extra och dem har alla gjort en del i att jag nu såhär i slutet på året kan säga att jag haft ett bra år.

24.Vad fick dig att må bra?
-
Min omgivning.

25.Vem saknade du?
-
Första halvåret: Moa som inte bodde i Kalix.
- Sista halvåret: Moa som fortfarande inte bor på samma ort och nu alla mina vänner i norrbotten som jag inte bor på samma ställe med och självklart min släkt som nu bor ganska långt bort, framför allt mormor, farmor & farfar. ♥

Kommentarer
Postat av: Jenfi

Tror jag tänker sno denna lista! ;-) hihi

2010-12-31 @ 12:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0