Julkalender 2010

Dag 21 - Betydelsefulla låtar:

Den här kategorin är ganska svår, för jag vet egentligen inte vilka låtar som är sådär extra betydelsefulla.
Men jag antar att för mig är dem låtar lite mer värda som har ett speciellt minne bakom, som har en fin text eller såklart favvosarna. Men det är svårt att peka ut låtar såhär på direkten.


Hanna Hedlund - Anropar Försvunnen
Låten som jag, emelie och ronja hade som favorit när vi var liten! denna har vi sjungit och dansat till ett x antal gånger. Låten som för med sig många roliga minnen.
























Gyllene Tider - Sommartider
Jag vet egentligen inte om jag skulle kalla den här låten för speciellt betydelsefull. Men jag kan definitivt säga att den här låten för med sig många skratt från våran avslutning i 9an med bruttorna. Självklart en klassiker som skall spelas varje sommar!


Yö-Tia-Maria
Det här är självklart en betydelsefull låt och en gammal goding ;-) Denna låt hörde jag första gången då jag var ungefär 4år gammal. Bandet som sjunger denna, Yö, är bland mina föräldrars favoriter vilket gjorde att dem spelades mycket.  Låten heter Tia-Maria och sen jag var liten så har jag alltid sjungit med i låten och sagt "Riina-Maria" istället för "Tia-Maria" (Kan även säga att jag i början verkligen trodde att dem sjöng Riina-Maria). Så denna är låt är på nått sätt menad för mig tycker jag, eller aa, nästan iaf... ;-)




















Swingfly-Touch And Go
Behöver inte säga så mycket, det här är min och Moas låt, helt klart! ;-)








Dans på sävstaås
Under dem 6 åren jag bodde i Bollnäs, så var denna låt favoriten! Väcker en massa härliga stunder från hemmamatcherna! HJÄRTA ju :-)

Vi avslutar nog här, innan listan har en risk för att fyllas med alla favoritlåtar - vilket kan resultera i en vääääldigt lång lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0