Nya äventyr

Då var vi här! Efter 2 dagars resande har vi nått våran slutdestination - Kungälv. Det är numera min nya hemstad, känns hur sjukt som helst! ;P Dock får vi inte flytta in till det radhus vi har förrän 1/9 så det känns lite jobbigt att bo på ett tillfälligt "hem" utan egna möbler tills dess. Men tiden kommer nog bara rusa iväg som vanligt.

Vi kom hit till Kungälv vid 12 idag, och så har vi varit och lastat våra saker i ett förråd. När vi körde dit så kunde vi se Göteborg och lisebergs högsta punkt, alltså frittfall. Kunde inte fatta att vi är här för att stanna. Inte bara en liten semester på några dagar. Utan för den närmaste framtiden (?!?!?!) Nervös är bara förnamnet och allt känns bara så konstigt, ha-ha.
Men iaf så är Kungälv jätte mysigt. Mycket berg och sånt samt mycket grönt överallt, träd, skog, fina parker och vatten. Första intrycket av själva staden är mycket bra. Sen är det ju ett hur stort plus som helst att vi har 15km in till göteborgs centrum. Så imorgon drar vi dit och shoppar. ASKUL! Och senare i veckan blir det självklart liseberg, jag längtar ihjäl mig. det är det bästa som finns.


bild på någon del av kungälv - lånad av google



14 dagar kvar tills mina tjejer kommer på besök ;)


CIAO!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Härligt Riina! Det är vekligen ett toppenställe. Jag känner ingen tvekan om att du kommer att trivas jätte bra där till slut :) Kraam Jenni

2010-08-01 @ 19:29:26
URL: http://jennir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0